za. jun 21st, 2025

Bij het woonhart makelaardij gaat het net even anders dan bij de gewone makelaar. Zo zit je samen met je makelaar in een Whatsappgroep, fietst de makelaar persoonlijk naar je woning om de buurt te verkennen en zijn er geen vaste procedures. “Wij willen mensen gelukkig maken met een woning,” vertelt eigenaar Hans Hasselbach.

“Bij het woonhart makelaardij krijg je dezelfde dag nog reactie op je vraag,” vertelt Hans. “We hebben een klein kernteam, iedereen weet waar ‘ie goed in is. Als er een woning verkocht- of aangekocht wordt, maken we een appgroepje aan. Zo houden we de lijntjes kort en zijn we altijd bereikbaar.”

Een warm thuis
Een woning is veel meer dan alleen een huis, vertelt Hans. “Vorige week belde een vrouw. Zij wilde haar huis verkopen in het centrum van Nijmegen. Ze had er veertig jaar lief en leed gedeeld, en vond het belangrijk dat er geen pandjesbaas in kwam. Bij het woonhart makelaardij willen we voorzien in woongeluk, voor gezinnen, stellen, mensen die een warm thuis zoeken. Dat was dus een goede match.”

Belangrijker nog dan hoe de woning eruit ziet, is de locatie. “Een huis kan een extra kamer hebben, maar hoe is de buurt? Ik fiets vaak ’s avonds nog even naar een woning die ik aan- of verkoop, gewoon uit interesse, om de sfeer te proeven. Zijn er blaffende honden bij de buren? Kun je je auto parkeren na 18.00 uur? Dat zijn belangrijke zaken.”

Woonhart Makelaardij
Het team van Woonhart Makelaardij in kerstsfeer. (Eigen foto)
Meester taxateur en duurzaamheidsexpert
Hans is niet alleen makelaar, maar ook Meester Register Taxateur en gecertificeerd Duurzaamheidsexpert. “Als ik een woning taxeer, neem ik altijd een warmtecamera mee. Zo zie je waar de warmteverliezen liggen, dat is relevant voor je jaarlijkse kosten. Het verduurzamen van je woning is niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor je portemonnee. Op onze website kun je zelf een check doen om te kijken hoe duurzaam jouw woning nu al is.”

Livestream op Facebook
Hans en zijn team van het woonhart makelaardij bekijken elke koop en verkoop met evenveel aandacht, en soms ook humor. “We verkochten laatst een benedenwoning op de Koninginnelaan in Nijmegen. Daar reageerden 165 mensen op. Gekkigheid natuurlijk, om die allemaal langs te laten komen.”

Daarom organiseerde Hans een livestream op Facebook. “Ik filmde een tour door het appartement. Mijn vrouw Nicole zat thuis mee te typen om alle vragen te beantwoorden. Uiteindelijk bleven er 20 geïnteresseerden over met wie ik allemaal persoonlijk het appartement ben doorgelopen. Ik vind het belangrijk dat iemand de woning zelf gaat gebruiken, het moet een match zijn.”

Over de vloer
Niet in alle gevallen gaat Hans vrolijk naar huis, vertelt hij. “Je komt bij mensen over de vloer, dan zie je wel eens schrijnende situaties. Laatst merkte ik op dat een moeder geen wasmachine had. Er was een wasmachine blijven staan in een huis dat ik verkocht had, dus die heb ik aan haar gegeven. Soms zet ik een tas met boodschappen voor de deur als ik zie dat mensen het niet breed hebben. Je moet elkaar een beetje helpen, samen sta je altijd sterker.”

Warmte en menselijkheid
“Ik praat makkelijk met iedereen,” gaat Hans verder. “Het gaat mij om de mens. Een huis verkopen is een delicaat proces, je gaat echt een verbinding met elkaar aan. Dat gezellige en persoonlijke staat centraal bij het woonhart makelaardij.”